주메뉴 바로가기 본문으로 바로가기

공지사항

2025-2학기 대학원 신(편)입생 학생증 발급 안내

  • 구분 기타
  • 작성자 대학원교학팀
  • 등록일 2025.08.27.
  • 조회수1120
  • 게시글 url복사 복사하기

안녕하세요. 대학원 교학팀입니다.

학생증(체크카드) 발급 신청방법에 대하여 다음과 같이 안내드립니다.
 

1. 스마트카드 학생증 발급

가. 학생증 포털시스템에 사진등록 필수(선문대학교 Guide 참고 => 링크)

      *기본적으로 입시원서 사진이 학생증으로 발급되나 개인적으로 사진 수정이 필요한 경우 포털에서 변경 
나. 내/외국인별 학생증 발급 안내
 

  1) 내국인 (비대면 신청)

 - (국민은행 계좌가 없는 경우) KB스타뱅킹 앱 설치후 신규 가입하기 [붙임] 파일 참조

 - 신청 가능시기: 2025. 9. 10.부터 어플 신청 가능

  2) 외국인 (대면 신청) 

- 외국인등록증 지참 후 학과사무실에서 KB국민은행 신규신청서 작성

- 학과 담당자가 신청서류 국민은행 제출

학과 제출 서류:

➀ 신분증 사본 앞/뒷면 3부(원본 3부 직접 복사, 복사본 재복사 금지)

➁ 여권 사본 1부 또는 재학증명서(국문) 1부

- 발급완료된 통장/학생증 국민은행에서 학과 담당자가 수령해서 학생에게 전달예정

다. 분실 시 국민은행 직접 방문 또는 국민은행 고객센터(1588-1688)로 전화하여 재발급


 

2 모바일 학생증(전자출결 앱) 설치
가. 설치방법:

1) App Store(아이폰)/Play Store(안드로이드)에서 '선문대학교 전자출결' 검색 또는
인터넷 검색창에 'http://ears.sunmoon.ac.kr/app' 검색 후 다운로드 및 설치

2) 자세한 설치방법은 선문대 Guide(info.sunmoon.ac.kr) 학생활동/지원-학생증발급-모바일발급 참조
 

나. 이용방법

1) 안드로이드

 ① 전자출결 앱 실행 후 모바일 신분증 클릭

 ② 휴대폰 NFC기능 켜기(안드로이드)

 ③ SECOM 리더기에 태그하여 출입

 2)아이폰

 ① 설정→일반→프로파일(기기관리)→Xid system Co.,Ltd. 신뢰(iOS 9이상인 경우)

 ② 모바일 Pass앱 설치

 ③ 전자출결 앱 실행 – 모바일 학생증 클릭 – 자동적으로 모바일 Pass 실행

 ④ SECOM 리더기에 태그하여 출입

 

Hello. This is the Graduate School Academic Affairs Team.

We are providing the following guidance on how to apply for a student ID card (check card).

1. Smart Card Student ID Issuance

a. Photo registration on the student portal system is mandatory (Refer to Sun Moon University Guide => Link)

*The photo from your admission application will be used for the student ID by default. If you need to modify your photo personally, you can change it via the portal.

b. Student ID Issuance Guide by Nationality

1) Korean Nationals (Non-Face-to-Face Application)

- (If you do not have a KB Kookmin Bank account) Install the KB Star Banking app and sign up for a new account [Attachment] file reference

- Application Period: App applications available starting September 10, 2025


2) International Students (In-Person Application)

- Bring your Alien Registration Card to the department office and complete the KB Kookmin Bank new account application form

- The department staff will submit the application documents to KB Kookmin Bank

Documents to submit to the department:

➀ 3 copies of both sides of your ID (3 originals must be photocopied directly; photocopies of photocopies are not permitted)

➁ One copy of passport or one copy of enrollment certificate (in Korean)

- The department staff will collect the completed passbook/student ID from KB Kookmin Bank and deliver it to the student.


c. If lost, visit KB Kookmin Bank directly or call the KB Kookmin Bank Customer Center (1588-1688) to request a reissue.


2. Install the Mobile Student ID (Electronic Attendance App)

a. Installation Method:

1) Search for ‘Sunmoon University Electronic Attendance’ in the App Store (iPhone)/Play Store (Android) or

search ‘http://ears.sunmoon.ac.kr/app’ in an internet browser, then download and install.

2) For detailed installation instructions, refer to Sunmoon University Guide (info.sunmoon.ac.kr) under Student Activities/Support - Student ID Issuance - Mobile Issuance.

b. Usage Method

1) Android

① Launch the Electronic Attendance app and click Mobile ID

② Enable your phone's NFC function (Android)

③ Tag to the SECOM reader to access

2) iPhone

① Settings → General → Profiles (Device Management) → Trust Xid system Co., Ltd. (if using iOS 9 or later)

② Install the Mobile Pass app

③ Launch the Electronic Attendance app → Tap Mobile Student ID → Mobile Pass launches automatically

④ Tag to the SECOM reader to access